Hjælp
 

Integration til e-conomic

Hvordan opretter jeg en e-conomic ordre fra Tracelink (tilbud)?

For at oprette et nyt tilbud i e-conomic (som senere kan blive til en e-conomic ordre og Tracelink ordre), skal man trykke på Tilføj nyt tilbud eller + knappen under tilbud i e-conomic fanen.

Når et tilbud er oprettet og accepteret af kunden, kan det konverteres til en e-conomic ordre på Konverter knappen.

Tracelink kan opsættes til samtidig at oprette en kopi af e-conomic ordren som en Tracelink ordre med forskellige produktionsinfo.

Hvordan konverterer jeg en ordre fra e-conomic til Tracelink?

En e-conomic ordre kan konverteres til en Tracelink ordre ved, at man på Ordrer under fanen e-conomic trykker på den grønne Konverter ordre knap.

Hvordan opsætter jeg leverandører i e-conomic?

Leverandører fra e-conomic kan bruges i Tracelinks indkøbsmodul ved, at du overfører dem til Tracelink.

  • Det gøres under e-conomic menuen på den enkelte leverandør via Konverter leverandør knappen.
  • Hvis du ønsker at tilføje en ny leverandør til indkøbsmodulet, skal det gøres under e-conomic (og efterfølgende konvertere leverandøren) for at sikre, at leverandøren eksisterer i begge systemer.
Hvad kan jeg fra e-conomic fanen i Tracelink?

e-conomic funktionsfanen i Tracelink kan bruges til at se projekter, tilbud, ordrer og fakturakladder, der eksisterer på e-conomic kontoen.

Kunde, leverandør og vare databaserne kan også tilgås, og kan opsættes i Tracelink til at opdateres på baggrund af nye kunder, leverandør eller lagervarer oprettet i Tracelink.

Hvorfor er valutakursen på e-conomic leverandør faktura ikke korrekt?

e-conomic tillader ikke, at Tracelink sender vekselkursen med over, når der overføres data. Tracelink kan 'kun' sige, om beløbet er i EUR eller DKK. På baggrund af antal og valuta beregner e-economic kursen ud fra deres egne data.

e-conomic beregner kurs ned til 4. decimal (f.eks. 746,9062), hvilket kan give difference i udregnet valuta.

Kan jeg sammenligne e-conomic salgsdata med timeregistreringer eller ordrer i Tracelink?

e-conomic analyser kan bruges til at analysere på produktionsdata fra Tracelink og økonomidata fra e-conomic. Funktionen kan slåes til i Tracelinks e-conomic konfiguration.

Vi anbefaler, at du følger vores vejledning, som guider dig igennem både at opsætte og bruge e-conomic analyser. Hvis du ikke føler, at e-conomic analyser dækker dine behov, tilbyder vi i Tracelink at udvikle en rapport-generator til jeres virksomhedskonto, som sammenligner jeres konto-data fuldstændigt efter jeres ønske. Når en sådan 'rapport' er udviklet, kan du genere og eksportere et Excel-ark eller PDF med analysen, når du har brug for det.

Hvad er e-conomic analyser?

Analyse funktionen under e-conomic kan lave analyser af produktion og økonomidata.

Analyse funktionen er unik i den forstand, at den forbinder Tracelink-data med e-conomic-data, så det er muligt at lave analyser på baggrund af både økonomi og produktionsdata - som f.eks. bogførte indtægter og udgifter fra en ordre med timeregistreringer.

Hvordan får jeg Tracelink til at bruge kundens ordremail, som jeg har sat op i e-conomic ved "E-conomic emails til ordrer"?

e-conomic har ikke tilladt adgang til andet end kundens 'standard' e-mail. Tracelink kan derfor kun se den mail, der sat op på e-conomic kundens "hjem" fane.

Det er muligt at omgå e-conomics begrænsning ved f.eks. at lave en kontaktperson med den mail eller tilføje den specifikke ordremail til kontaktpersoners mail.

Hvis det er en funktion, der er meget vigtig for jeres arbejdsgang, er det muligt at få udviklet en simpel tilpasning til jeres Tracelink konto, som dækker jeres behov.

Hvordan er Tracelink forbundet med e-conomic?

Tracelink er et produktionsstyring program, der kan forbindes til forskellige regnskabsprogrammer, som f.eks. e-conomic.

Tracelink er forbundet til e-conomic igennem e-conomics API (programmerings brugergrænseflade), der tillader Tracelink at læse data og opdatere data i e-conomic hos konti, der har givet tilladelse til det.

Hvilke data overføres fra e-conomic?

Data fra e-conomic overføres kun til Tracelink, når du, som bruger i Tracelink, bruger en funktion, der har brug for e-conomic-data for at fungere - f.eks. e-conomic varelinjer på en ordre.

På baggrund af det enkelte brugerbehov, hentes dataen fra e-conomic, ordren behandles i Tracelink, og informationerne opdateres efterfølgende i e-conomic.

Hvornår overføres der data?

Når en bruger går ind på en funktion i Tracelink, der bruger data fra e-conomic, forespørger Tracelink e-conomic om det enkelte data og opdaterer det herefter i Tracelink, så brugeren kan se dataen.

Hvordan foretages backup af data fra e-conomic?

Overordnet set har Tracelink ikke en kopi af al e-conomic data. De data Tracelink trækker fra e-conomic er primært gemt på e-conomics databaser. Det vil f.eks. være kundedata, aktive e-conomic ordrer med tilhørende faktura varelinjer, fakturakladder m.m.

 
Tilbage til support