Onboarding og opstartsforløb | Tracelink
Lad os hjælpe dig godt i gang

For at I får en god start på jeres digitaliseringsrejse, inkluderer vores aftale et fælles opstartsforløb - og bare rolig, vi har prøvet det mange gange før

Onboarding

Så snart du har tilmeldt virksomheden, modtager du login-oplysninger og kan i princippet straks gå i gang. Vores erfaring viser imidlertid, at det er en god idé at få hjælp til opsætningen, når der er travlt.

Derfor omfatter vores onboarding et opstartsforløb, hvor vi i ro og mag hjælper med opsætning og gennemgår de væsentligste funktioner. Vi har rutinen, hvorfor vi nemt kan sætte systemet op til dig og undervise i funktionerne - f.eks. kan vi vise dig, hvordan du opretter dine brugere og ressourcer, angiver typebetegnelser på materialer, importerer eksisterende data fra regneark osv.

Opstarts-
forløb

Fase 1: Kick-off & Behovsanalyse
Opstartsforløbet starter med et kick-off møde, hvor Tracelinks implementeringskonsulent møder jeres produktionsansvarlige. Her bliver implementeringskonsulenten introduceret til jeres arbejdsprocesser, eventuelle udfordringer og det fremsendte tilbud gennemgåes. Inden kick-off mødet fremsendes desuden et udkast til en projektplan.

Et kickoff varer typisk 1-2 timer.

Fase 2: Kortlægning af processer
Efter mødet udarbejder konsulenten en detaljeret kortlægning af jeres arbejdsprocesser og vurderer, hvordan Tracelink bedst konfigureres til at understøtte jeres behov.

Eventuelle ændringer til projektplanen fremsendes.

Fase 3: Kontoopsætning & Dataimport
Nu går konsulenten i gang med at sætte jeres Tracelink-konto op med de moduler og funktioner, der er aftalt. Konsulenten konfigurerer f.eks. moduler til ordrer, lager, indkøb m.m., så de passer til jeres virksomhed.

Er der blevet aftalt data til import, importeres de også i denne fase.

Fase 4: Uddannelse & Go-live
Når systemet er sat op, begynder uddannelsesfasen. Her tilbydes online undervisning via Teams - typisk én gang om ugen i én time af gangen, i gennemsnit op til 3 måneder. Ønsker I at komme hurtigere i gang, kan undervisningen intensiveres med flere timer om ugen. Forløbet tilpasses jeres løsning og tempo.

Undervisningen sker i etaper, hvor der fokuseres på ét modul af gangen - f.eks. oprettelse af brugere, opsætning af lønprofiler osv. På den måde får jeres nøglepersoner en tryg introduktion til systemet, og kan selv udforske funktionerne i et stille og roligt tempo. Mellem undervisningsgangne får I små "hjemmeopgaver", som f.eks. oprettelse af varer, lønprofiler, værktøjer osv.

Når I føler jer klar til at stå på egne ben, overgår I til almindelig drift og support. Vi slipper jer derfor ikke, før I er helt trygge ved systemet.

Sådan kommer du i gang

1

Demo

Kontakt os og book en gratis rådgivning, hvor du får en føling af systemet.

2

Løsning

Sammen med dig, finder vores rådgivere løsningen, der passer jer.

3

Forløb

Når I er klar, går vi i gang med at implementere systemet.

4

Support

Efter endt forløb står vi altid klar til at hjælpe på enten e-mail eller telefon.

Gratis demo

Kontakt os, så vi kan tage en uformel samtale om jeres udfordringer og behov, og book en gratis demo, hvor vi præsenterer dig for systemet med fokus på de behov, du beskrev til samtalen.