Adminstrator i Tracelink
Når du tilføjer en bruger i Tracelink, kan du vælge at brugeren skal være administrator. Tracelink er indrettet sådan, at der er forskel på, hvordan Tracelink vises for en administrator og en almindelig bruger, samt hvilke muligheder du har for at se og udføre dagligt arbejde.
- En almindelig bruger kan ikke se, og har derfor ikke adgang til, en række områder i Tracelink. Der er stadig fuld mulighed for at arbejde med Tracelink, der er blot menupunkter, der ikke bruges i det daglige arbejde.
- En administrator kan indstille og konfigurere Tracelink, og administratoren har adgang til flere moduler end de almindelige brugere, f.eks. Timeregistrering (på web) og e-conomic. Det er dog muligt at begrænse hvilke administratorer, der skal have adgang til at ændre i konfigurationer (Indstillinger → Konfiguraiton → Basis). En administrator har desuden mulighed for at vælge, om et modul skal være synligt for almindelige brugere; under Indstillinger på flere moduler, er der mulighed for at sætte flueben i "Kun administrator" - når du sætter fluebenet, vil modulet kun være tilgængeligt for administratorer.
Rettigheder
Hvis du har brug for at give specielle tilladelser i Tracelink, er det muligt at købe modulet Rettigheder.
Spørg Tracelink Support, hvis du vil vide mere herom.